SearchGPT, noul modul GPT care este practic “un motor de căutare care înțelege limbajul natural”, va schimba, fără doar și poate, industria SEO. Atât experții în marketing, cât și creatorii de conținut (scris și nu numai) din mediul digital vor trebui să se adapteze schimbărilor pe care le va produce acest nou element.
Dar cum exact se va schimba domeniul SEO de îndată ce SearchGPT va fi disponibil la nivel global?
Schimbări la nivelul strategiilor de conținut
În primul rând, conținutul trebuie să devină conversațional, din moment ce aceasta este natura SearchGPT. Acesta din urmă procesează limbajul într-un mod natural, prin urmare va prioritiza analizarea conținutului care are un astfel de limbaj.
Astfel, experții SEO vor trebui să pună accentul pe crearea de conținut care răspunde intenției utilizatorului într-un mod mai natural, mai asemănător cu dialogul.
Totodată, se pune și problemă abordării conținutului într-un mod holistic – și anume acoperirea cuprinzatoare a unei teme sau unui subiect. De ce? Pentru că GPT în general are în vedere înțelegerea contextului, implicit furnizarea de răspunsuri complete, în detaliu – care includ detalii/informații secundare care pot ieși din sfera întrebării utilizatorului.
Nu în ultimul rând, deși nu pare așa la prima vedere, SearchGPT va prioritiza calitatea și nu cantitatea. Va avea prioritate conținutul cuprinzător care oferă informații detaliate, semnificative cu privire la un anumit subiect.
Adaptarea practicilor de SEO tehnic
SearchGPT face schema markup esențială pentru orice website care dorește să fie luat în calcul de către modulul de căutare GPT. Prin schema markup, SearchGPT poate înțelege și astfel cataloga mai bine conținutul din mediul online.
La fel de importantă va fi și optimizarea pentru dispozitivele mobile. Prioritizarea indexării paginilor pe mobil, precum și core web vitals pentru dispozitivele de acest tip vor fi prioritare pentru SearchGPT care poate prioritiza varianta aceasta a paginilor, pentru încărcarea rapidă.
Schimbări la nivelul traficului
Dacă SearchGPT se va bucura de tracțiunea așteptată, rezultatul este unul sigur și clar – trafic organic redus. Unele website-uri vor suferi de pe urma apariției SearchGPT, deoarece acesta va oferi răspunsuri directe căutărilor. Dacă intenția utilizatorului nu este alta – decât găsirea informațiilor relevante – atunci căutarea poate începe și se poate termina cu SearchGPT.
Prin urmare, este posibil ca eforturile strategiilor SEO să fie concentrate pe alte etape ale călătoriei utilizatorilor și nu pe etapa de căutare exclusivă. Desigur, căutările de tip informațional își vor pierde foarte mult din putere, implicit din volumul de trafic organic pe care îl pot aduce unui website.
Totodată, experții SEO trebuie să aibă în vedere adaptarea la modalitățile de căutare alimentate de AI, dar în același timp să nu uite de experiența utilizatorului. Din fericire, din moment ce AI, în momentul de față, înseamnă mai mult procesare de limbaj natural, SearchGPT nu va fi o problemă pentru website-urile care deja tratează SEO și conținutul în general într-un mod uman.
Totuși, specialiștii trebuie să se pregătească pentru dispariția unei mari părți din traficul organic care poate până acum era considerată garantată. Simpla indexare a unei pagini sau unui articol poate să nu mai aducă nici minimul de vizualizări așteptate lunar. În curând, SEO poate deveni AEO – ask engine optimization!
Specialiștii The Markers sunt aici să-ți mențină afacerea la curent, să implementeze cele mai bune practici SEO și să garanteze vizibilitatea continuă a website-ului tău în motoarele de căutare!